söndag 2 augusti 2009

Solen är här... äntligen eller vad ska man säga?!

Jo, vi åkte ut och kikade på Alcazar i fredags... dem var bra.. men spelade ju bara i 40 minuter - trist. Men så är det. Regnet höll sig borta - blåsten lugnade sig något...

I går lördag:

Hm, Linus spelade match mot Södra Ving och Tommas skulle döma den matchen. Så vi åkte till Brastad igår förmiddag. Kikade på matchen - som Linus och hans lag vann med 3-0 BRA gjort.
Mamma kom dit - vi satt och tjötade lite. Hon hade ramlat då hon var ute och gick med hunden... blev alldeles lerig och fick kila hem och duscha och byta om... så hon blev lite sen till matchen.. men men så är det.

Angelica åkte till Grekland igår eftermiddag - hoppas hon får en kanon vecka. Hon är där med sin pojkvän Linus och kompisarna Bella och Kim.

Efter matchen åkte jag, mamma och Tommas till Lysekil. Först till apoteket... mamma skulle ha något där.. sedan till mormor och hälsa på. Var ju ett tag sedan nu... träffas inte alltför ofta, tyvärr. Efter de passade vi på at ta vägen om moster Bodil... där blev de fika. Även min kusin kom dit - Therese och hennes man Anders och deras son Johannes (han är världens goaste) =)
Pratade en del... bland annat om vårt troll. Även om förlossningar och om ja allt..=)
Mamma ska plocka vinbär där.. så hon kikade om de var mycket eller så... och det var en del. Så hon är där idag och plockar...hann inte de igår - och hon var inte klädd för det.

Sedan åkte vi hem till mamma och dem... grillade där - Mums. blev en lång dag... många besök... men trevligt. Anders började även bygga på skötbordet igår.. blir nog kanon tror jag..!
Tommas tvättade våran bil hos mamma... (och det behövdes)

Idag:

Tommas är iväg och dömer några cup matcher i Uddevalla på Oddebollen. Är väl snart påväg hem...
Efter jag hade ätit frukost så försvann strömmen ... snacka om snopet... Ringde pappa och kollade med dem... där var de också utan ström. Tog väl ca 30 minuter så var den tillbaka.
Var nåt högspänningsfel eller nåt.. jag fatta inte..

Simon kommer snart hit.. ska mäta lite för oss.. ska ev köpa ny källardörr idag...måste dubbelkolla måtten bara...
Linus är i Åsebro idag och spelar cup.. Hoppas de går bra för dem - vore kul.

Nej, nu ska jag förbereda lite mat... skriva en lista vad vi ska handla i morn på torp. Skriva en lista vad vi ska packa i BB väskan - dags och göra det... vet ju aldrig när trollet vill kika ut...
Svårt och veta vad man ska ta med sig.. men som en kompis sa - låna kläder till bebisen på sjukhuset, ta egna när man ska åka hem. Så de kör vi på. Men annars vet jag inte vad man får där och inte. men får väl packa ner.. blir säkert kanon..

2 kommentarer:

  1. jag har min BB lista klar för länge sen.. Skrivit upp allt som ska me. Med isabelle hade jag bara kläder till henne för hemresan. Tråkigt!! nu ska lillebror få ha egna kläder varje dag, sjukhusets är så tråkiga och fula! :)

    SvaraRadera
  2. Ska se om jag minns rätt. Bebis får ju låna kläder. Sen får man själv oxå låna kläder, men det är ju sånna snygga långa "nattlinnen" stor och små handdukar finns att låna. Engångs trosor + stora bindor till mamman finns, då man blöder mkt i början. Finns även blöjor till bebis där. Sen schampo och sånt får man ju ha med sig själv.

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en