söndag 16 maj 2010

Lång dag - mycket fix

Den här dagen har gått i ett.
Anders, Simon och Tommas har hållt på och fixat med Theos rum... det var ju inte vara att börja - utan element skulle tas bort och ventilen skulle skruvas ner...

Så de har tapetserat från dörren in i rummet bort förbi fönstret. Ska fortsätta med "sista" väggen på fredag. Är så mycket annat nu i veckan så det hinns inte med...Efter det inväntar vi en fin varm dag så vi eller ja Anders kan måla fönstret (nu är det brunt men ska bli vitt) Mycket ljusare så!
Även golvet ska läggas men de görs efter tapeterna sitter uppe!

Jag och mamma gick en promenad då Theo skulle sova - så kunde han sova i vagnen (passande så säg) . Gick till affären då de öppnade klockan 11. Var typ 10 stycken som hängde på låset=). Theo vaknade ... ville inte sitta i vagnen - skrek och var inte alls nöjd =S
Sedan bar de hemåt och fixa - drack kaffe - med god bulle till =P. Efter de lagade vi maten...
Theo drog sig runt på golvet i köket och ut i hallen - fullt ös =)
Hämtade Angelica så hon kunde får sig lite middag - så de vart fullt hus.

Theo somnade sedan igen ... sov väl nästan två timmar.
Jag och mamma tog den "roliga" disken.
Slappade framför TV:en. Fixade eftermiddagsfikat... eller jag satte på kaffe. Mamma köpte med glass hit då hon hade lämnat Angelica hemma.

Alldeles nyss så åkte dem hem, nu skulle dem till nästa projekt - sjösätta deras båt =O

Jag ska strax bada med min skrutt... mysigt. Plaska och leka med alla badleksakerna.
Får väl försöka städa undan lite och så... dammsuga - så de värsta är borta i alla fall. Blir ju så dammigt då man grejar - så de känns meningslöst och städa. Men eftersom Theo härjar på golvet så är det ett MÅSTE!

Vi bor trångt i vårt sovrum nu... Theos byrå har hamnat därinne. Men men de är troligen bara för en vecka så vi överlever!


Hoppas ni får en bra kväll!


1 kommentar:

  1. Det var en fullspäckad dag, men roligt att Theos rum snart är klart. Ska bli kul att se hur det blev sen när det är klart.

    Kram

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en