tisdag 25 maj 2010

Så mycket man funderar på ...

Är de inte bekymmer åt de ena hållet så är det problem åt de andra...eller?!
För är det inte något med den personen så är det något med någon annan...
När man går inne/vistas på sjukhus så är det många tankar som börjar snurra...
"Man undrar vad alla har för besök dit - om det är akuten, BB, labb, medicin m.m.? Är de bara för dagen dem är där eller för en längre/kortare tid? Av vilka anledningar dem ligger inne... Har alla någon som besöker dem någon/några gånger i veckan? Hur sjuka är människorna (är ju olika åldrar som är där, olika anledningar)...
Är en på samma avdelning som Tommas som vart in och ut där sedan hon var 6 år... idag är hon över 20 ... =O
Tänk så mycket hon missat i skolan, på fritiden m.m. Hon bara väntar ...
Jag får "gåshud" av sjukhus - när de är av andra anledningar än förlossning/BB man är där...bara lukten, känslan, atmosfären, färger...

Hoppas nu att Tommas kommer hem senast fredag. Han skulle ringt ikväll - men har nog missat det... vi får pratas vid i morn. Han skulle ju berätta hur de gick med magen nu då han fått "äta" något. Då vi fikade så åt han lite yoghurt... till middag idag fick han soppa med en macka - och då inte buljong soppa utan vanlig (fattade jag de som i alla fall)...

Theo somnade gott! Han är inne i en period eller något tror jag. För han äter sämre.. han äter bäst på morgonen (frukosten - äter då som vanligt). Men sedan under dagen är de betydligt mindre än förut...knappt han vill ha lunch eller middag... gröten eller mackan på kvällen är inte heller så gott... =S
Men men jag gör inte så stor affär av det just nu - han äter väl de han vill ha... men är man van att ens barn äter bra och mycket så kan man inte annat än att undra...

Ska snart sova.. i morn förmiddag blir de lite städning här hemma... hoppas Theo tycker det är roligt ;) (brukar inte vara en hit men men).

Fortfarande ingen lapp angående förskoleplats...=/ Vet att jag inte får första valet (så det blir att stå kvar i kö tills de blir ledig plats där vi vill ha)...men hoppas ju på det andra och då en bra avdelning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en