fredag 7 maj 2010

Vill veta...

Har ju sökt förskoleplats till Theo nu höst ... när ska man få besked då? Sista anmälningsdagen var 15 april... så kanske i slutet på nästa vecka att man då får besked eller vad? Håller tummarna för att det blir Domareken. Men där är det hårt tryck OM DE FÅ platser som finns så de blir väl Brastad för våran del...?!
Hur ska vi då lösa de praktiskt... har ju bara en bil, en bilstol? Är ju så att den som slutar först ska hämta - och de gör ju Tommas oftast. Men jag har ju bilen eftersom jag åker längst... ?! =S Vad göra vad göra... vi har inte råd med två bilar och två bilstolar.

Idag har vi städat och fixat hela dagen... vad tycker ni är roligast/tråkigast att städa hemma?

Själv tycker jag de är ok att städa sovrummet.... men toaletterna är tråkigast =/
Men nu är det fint här hemma... =)
Tommas städade ut dammet från Theos blivande rum - så nu är de snart dags för att måla tak och fönster!

Jag åkte hem till pappa en kort sväng efter att vi ätit lunch. Blev fika =) Fick med mig laminatgolvet som vi fick av honom + lite annat!
Kimmen höll på att så och greja på åkrarna runt pappas hus... tur för honom att de var bra väder idag... dock har de blåst storm. Tröttsamt - men får vara glad för att s9olen sken =)

Killarna hade träning idag - jag stod där och kikade ... idag var de premiär för shorts =)
VITA BEN - men men får man visat dem för solen ett tag så =)
Vi tog ut lag och så - då vi har match på söndag!

Skulle ju hämtat en grej hos mamma men jag glömde de. En sådan man kan ha tex blå korn i och köra över gräsmattan...så de blir gödning på... kanske någon som fattar. får vi väl haft på de sedan så kommer de växa som bara den. Då kommer vi inte göra annat än att klippa gräs... men hellre ha gräsmatta och klippa ofta än en mossmatta - dem är ara jobbiga och klippa!

Theo fick ett paket från namnnappen idag med nya nappar - en annan typ av napp. Men han tyckte om dem med!

Nej, om jag skulle fått gått ner i källaren och fixa med tvätten - blev en del tvätt idag... sölat vid maten, kräkts... ja, idag har lille mannen lyckats med allt.
konstigt det - ibland kan dem ha samma kläder en hel dag, men ibland byter man flera gånger?!
Ris var ingen höjdare idag - men men går kanske bättre nästa gång!

Åh vi måste ta oss tid och åka till Näl och lämna babyskyddet vi lånat... påminns varje gång jag sitter här vid datorn och ser de stå i hörnet av rummet...måste ju tvätta de också. Det MÅSTE bli helgens viktigaste projekt.

I kväll efter Theo somnat vid halv åtta blev de mat och mys framför TV:en... "Så ska det låta" bland annat!... =)

Idag fick jag ringt ett par viktiga samtal:
Först till NIBE (vår luft och värmepump ska lagas) en rös sönder nu i vintern som var... men jag fick till svar att de var delar som fortfarande var restade. Så dem återkommer så fort dem fått in det. Kan ju då säga att vi är långt ifrån ensamma om det här felet - vi är många! Men som tur är så går de på försäkringen... vi kommer få betala ca 3000 kr..."bara".

Sedan fick jag även ringt min chef "ÄNTLIGEN": Har tänkt på det flera gånger men så har de kommit annat emellan. Men idag så! Fick pratat lite om när jag ska börja tider och annat... fick datum på APT, vi ska ha en liten kurs i utomhuspedagogik i slutet på maj... sommarfesten i juni.. m.m.
Ska ju börja jobba 1 juni - och de är med blandade känslor...
Men Sara ska gå på "min" tjänst fram till semestern, så jag kommer gå utöver kan man väl säga... är på "min" avdelning i första hand - men behövs jag någon annanstans så är jag där istället!

Men men kommer bli bra...ska ta vara på tiden innan 1 juni väl!

Nej, ska snart sova - i morn blir de en tu till Trollhättan med mamma..=)


2 kommentarer:

  1. ★ Katta- Mamma till Isabelle o Melvin ★8 maj 2010 kl. 11:16

    Vi fick Isabelles svar i Början på Maj ang förskola.
    vet två syskonpar som fått plats i brodalen, men håller tummarna för att de finns plats för theo oxå.

    SvaraRadera
  2. Upp till 4mån kan de ta innan du får besked har jag hört... vi fick veta typ efter 3 månader. (om jag inte minns fel).

    Kram kram

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en