söndag 11 juli 2010

Theo 10 månader - glasögon

Idag den 11 juli blir Theo 10 månader... stora killen.
Han lär sig nya saker hela tiden. Blir snabbare, fått tre tänder på en månad...
Han reser sig upp mot allt, kan sätta sig ner...
Kryper gör han inte - han har en egen stil, drar sig fram sittandes typ. Snabbt går det!
Äter all mat som serveras - nu är han duktig på det där med bitar...
Dricka ur mugg/flaska kan han...

Tänk så mycket de små ska lära sig...

Om en stund är det dags för mat... Theo sover nu, så när han vaknar så blir de lek, och mat innan vi kilar in till grannarna. Ska träffa dem idag, kika på deras prins Christian =) Såg honom snabbt igår - SÅ SÖT!

Regnar gör det... åskade lite nyss, men de varade bara fem minuter.

Kanske Simon kommer ner ikväll och hjälper oss sätta upp staketet på altanen. Det är ju målat och ska nu upp igen! Vi hoppas han kommer i alla fall - så vi blir klara med det!

Jo igår var jag ju även och kollade synen (då jag var på torp). Min gamla klasskompis Sofie gjorde undersökningen =). Jag kommer behöva glasögon - vilket jag trott ett tag. Har sett suddigare och fått fokusera mer än innan. Detta började förra året då jag var gravid. Så var jag och kollade synen i mars (men då ammade jag så de ville jag skulle göra om det). Men som sist gång så såg man att jag behövde glasögon.
För er som inte vet men jag har en skelning (medfödd), har opererat ögonen två gånger. Så vet inte om det har med de och göra. Men har dubbelseende kan inte se djup. Skelningen syns då jag är trött, ögonen samarbetar inte så bra. Antagligen (enligt mig) använder jag det ena ögat mer än det andra.
Men nu kommer jag få välja ut bågar och så kommer det nog bli toppen. Var svårt att hitta något - tittade lite snabbt igår. Tyckte inte jag passade i något par =/. Men det är ju en vane sak... ska även eventuellt ha linser, så jag kan byta...
Så undersökningen visade att jag var lite närsynt på ena ögat och översynt med lite brytningsfel på det andra!

Hoppas ni får en bra dag!

1 kommentar:

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en