torsdag 20 januari 2011

Ojoj

När ska denna kyla ge med sig.. vill ha plusgrader nu. Så man kan få tvättat bilen och gå promenader utan risk för att ramla och slå ihjäl sig..=/
Men men de kommer väl...
Dagen har rullat på - vart en behaglig dag på jobbet... hämtade upp Tommas och Theo vid coop efter jobbet (så vi kunde handla lite innan vi åkte hem).
Dagen började med ett krig här hemma ... att få borstat tänderna på Theo - fler än vi som har problem med just den biten morgon och kväll? =/
Tur vi kan turas om och ta fajterna.
Nu sover Theo gott, upp tidigt i morn 5.30...
Lite om Theo:
Han älskar bollar, musik, sång och böcker. Så fort vi har på musik så dansar han loss ;) Hoppar, snurrar, klappar osv. Böcker kan vi läsa om och om igen flera hundra gånger. Sjunga sånger - gillar han också. Så de sånger jag kör på jobbet blir de även här hemma.... Pussla har han inte kommit på ännu, har ett bilpussel vi övar på. Rita är väl sådär kul...
Finmotoriska leksaker gillar han också - klossar i rätt hål osv.
Han vill gärna att man leker (sitter) med honom hel tiden...
Fullt ös alla hans vakna timmar...
Spännande och se hur de blir sedan då han blir storebror - många tankar om det finns här hemma.
Tommas är nu på SAIS möte...hoppades komma hem till 20 då Sverige spelar mot Polen i handboll. Hoppas på en bättre match än sist... =/
Jag ska fixa fram lite mat - magen är hungrig.

2 kommentarer:

  1. Tandborstningen var inte så roligt här hemma heller förut, men sedan så började jag låta honom hålla i tandborsten själv och han sätter den i munnen och jag sjunger en sång. Så nu fungerar det hur fint som helst, med lite lirkande :-)

    SvaraRadera
  2. Så fort jag nämner borsta tänder här hemma så sitter Bell o Melvin o väntar på sin tandborstä, bägge två verkligen älskar borsta tänder o får det välja så blir det flera gånger per dag =)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en