fredag 15 juli 2011

Fredag

Regnet de bara öser ner.. har regnat massor i natt. Var uppehåll mellan 9-15 sedan regn igen...
Under tiden de inte regnade så grävde Tommas och Anders - ler högarna minskar. likaså grushögen som vi nu ska hälla i under där pumpen ska stå sedan. Ska även kontakta någon om vad de kan kosta att frakta bort leran som blir över.
Lister ska upp runt huset - köpte de sista till de idag. Fogmassa, rör till stuprännorna... plugg...
Sedan jämna runt om och så får de se ut så tills nästa år då vi kan så gräs på ena sidan. Vi har tänkt plattor eller grus på de andra sidorna..men de får vi nog vänta med ett par år. Så marken får sätta sig.

Så de blev en tur till Uddevalla förut för att köpa de sista, blev även ett par nya torkarblad till bilen på volvo (svindyrt).

Idag på förmiddagen kom Tommas föräldrar och passade Theo en stund medan jag var i Lysekil till MVC. Så nu är även efterkontrollen gjord. Hade lite högt undertryck så de blir ett besök till vårdcentralen efter de haft sin semester (är stängt där nu). Ska även komma igång med träningen... ETT MÅSTE om man ser till vågen.

Lite sen är jag kanske men hade inte en aning om att dem väntade barn... dessutom tvillingar - så kul.

Nu tar vi kvällen, Theo ska snart sova, ska göra klar honom...Tim myser på filten...


2 kommentarer:

  1. Go' kväll go' kväll.

    För inte alls så länge sedan var du med i en tävling inne på min blogg och därför vill jag tipsa dig om en ny toppen grej som jag har på gång. Hela 14 vinnare, så din chans är stor.. och nej det handlar inte om några småsaker. Kika in så får du mer information.

    Önskar er en mysig fredag.
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en