tisdag 2 augusti 2011

TBE spruta

Efter flera timmar vid havet så åkte vi til Lysekil och vårdcentralen för att ta TBE spruta (jag, Tommas och Theo). Jag fick dock inte ta den för att jag ammar. De finns inga studier på hur detta vaccin påverkar eller inte på amning...så jag får vänta tills jag ammat klart! Tommas måste ringa sin läkare på Näl och höra om de är ok för honom att ta den på grund av sina tarm sjukdom. Vaccinet påverkar ju immunförsvaret så han måste få ok från Näl först... så de blev bara Theo som fick första sprutan idag...

Timmarna vid havet var helt underbara... så varmt och skönt - vi badar massor. Theo älskar det! Vi fiskar krabbor och plockar sjöstjärnor =) Fikar och myser = SOMMAR! Jag älskar att åka till havet och kunna vara där utan att passa massa tider!

Ikväll har Tommas städat klar i källaren blev SÅ BRA! Ska tvätta lite stövlar och så.. dem är bruna istället för gröna av all lera!

Har nästan ingen tvätt - SKÖNT!

Vi grillade till middag idag - underbart gott som alltid!

Barnen sover - ska mysa ner mig vid TV:en en stund!


1 kommentar:

  1. ja tvjuvstartade ju här.. men bara 11 dar innan. är ju inget speciellt som händer då det precis slår över till den 11e :P men lite nojjig är man ändå så ja tar bara lite i taget. en-två teskedar är kanon.

    ja ammade theo tills han va 6 månader ja med. så det blir väl någe sånt här med. OM hon går med på det. men hon har redan bitit mig i bröstet x antal ggr. inte skönt! hon dregglar super mkt med. å verkar klia i tänderna. så ja håller utkik efter tänder dagligen..

    SvaraRadera

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en