lördag 28 juli 2012

Ikea

Efter frukost så åkte jag och Tommas in till Ikea (längtar tills det finns i Uddevalla), men de funkade bra att åka till Gbg. Så ingen sovmorgon trots att vi var barnfria...
Köpte ett skåp till badrummet, även lite annat smått och gott vi behöver så som: handduks knoppar, toalettpappershållare, pedal hink, toaborste... och ett par saker till. Var där då dem öppnade men åkte snart hem igen ;) Precis då vi skulle åka därifrån såg jag att vi fått sms om en tjänst... så vi sprang in igen och köpte med ett paket till Jannice ;) ... Smidigt att passa på då vi ändå var där... slapp dem den resan!

Mamma och Anders var i Uddevalla för att köpa listor, tak och lite annat smått och gott som behövs... (de sista) Så vi möttes här hemma ... Anders var redan igång att dela brädorna till taket... vi bar in våra saker... Jag och Linus skruvade ihop skåpet.

Då flera av oss var smått griniga (ingen mat på länge), så var det dags för lunch!

Simon kom och hjälpte Anders med listor och tak m.m. Super gulligt! Tommas åkte iväg och hämtade barnen som har haft de toppen - gott att det funkat bra. Första gången Tim sov där... Theo har gjort det förut. Tommas lämnade barnen hemma och åkte sedan till Lysekil för att träffa en kompis... som han inte träffat på länge...

Jag och mamma bestämde oss för att ta vagnen och gå till Brastad, Linus hängde på! Lättare att vara där med barnen än hemma då de grejas en massa... har vart trist väder idag men vi hann till mamma innan det började ösregna ;)
Duschade och åt lite mellis... full fart på barnen... starka viljor!

Kom hem vid 19 tiden, Theo åt lite chips som han fick med från mamma... Tim fick välling....båda somnade gott ikväll - dem var väldigt trötta!

Nu blir de mys med film!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en