onsdag 18 juli 2012

Underbara onsdag...

Idag har vi haft en underbar dag!

Började med att mamma och dem kom hit med barnen i morse. Dem hade sovit gott hos mormor... Jag och mamma tog med oss barnen till sjön. Först åkte vi till Sandvik - men där var de tjockt med brännmaneter =S äckligt vatten (brun/grönt) ... så de blev att åka vidare och då blev de istället Rågårdsdal. Där var de bara en brännis... men den var inte där man badar... så det var ju lugnt! Vi gick omkring i strandkanten och kikade... hittade sjöstjärnor... dock inga musslor som vi behövde...
Efter en stunds letande så hittade jag en mussla full med massa god krabbmat ;)
Så vi slängde i en krabbmeta... och fick upp flera stycken som vi samlade i en hink.
Tim ville dock hälla ut dem hela tiden...
Jag och mamma tog årets första dopp! ÄNTLIGEN!! Det var faktiskt gott i vattnet!!! Även barnen har mer eller mindre doppat sig idag...
Släppte sedan i krabborna och satte oss för att äta lite frukt innan vi åkte hem igen...

Anders har grejat hela dagen här hemma och det blir så snyggt! Väggarna är så gott som kaklade... nu är de projekt golv i morn. efter de fogning... heja oss! =)
Vi fixade makrill i dillsås till lunch - SÅ GOTT!

Barnen har sovit - jag slappat i solen! Tommas har grejat en del ute idag med! Nu behöver vi köpa hem jord för att så gräs ... får se om vi får fixat det inom kort!
Vi har plaskat i poolen... lekt i sanden, gungat, hoppat studsmatta m.m.
Fick ett blixt besök av Marie-Louise och barnen - skoj.. dem vill höra hur de var med oss och vad vi hade för oss. Kikade även in på badrummet!

Jim och hans underbara dotter Wilma kom hit för lite lek och grillning. Grillade korv och hade de gott på altanen... även mamma och Anders var med oss.

Kvällen avslutades med dusch hemma hos grannen Menchi! =)

Tack för idag alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt google konto eller med namn/webbadress


Jag gillar trevliga kommentarer, vad bra att du ger mig en